donderdag 31 december 2020

Kerst-kaart 2020


Kerst 


Ik zag een idee hiervoor op Pinterest. Een bron van inspiratie voor mij. Aangezien mijn grijze kwab nog niet optimaal werkt heb ik veel baat bij Pinterest. 

Ook heb ik nog veel kerstvellen liggen uit een heel andere tijd. Toen ik nog een hobbywinkel had en op de markt stond. De tijd van veel knutselen voor voorbeelden en stress richting de kerstdagen.

Nu is er geen kerststress meer. Geen hobbywinkel maar nog wel materialen. Inmiddels is er veel naar goede doelen gegaan. En is het ondertussen uitgebreid naar huidige tijd knutselen. Het kaartenmaken heeft een omslag gemaakt de afgelopen 20 jaar. Ik begon met mijn hobbywinkel in 2002 tot ik het heb gestopt in 2011. 
Ik wilde wat anders, was al een tijdje gestopt met de markten en alleen nog online. Er waren toen nog niet zoveel winkels als nu. Andere tijden.  De hobbymarkten die ik organiseerde waren druk bezocht. De workshops altijd vol en gezellig. Ik kijk er met veel plezier op terug.

Maar nu kriebelt het inmiddels alweer een tijdje, het creatief bezig zijn is goed voor mijn therapie. Door de hersenen te activeren worden nieuwe verbindingen gemaakt en komt alles beter op orde. 
Ik merk dat het mij heel rustig maakt en ik meerdere dingen tegelijk kan tijdens het knutselen. Netflixen of youtube kijken gaat me goed af, ik kan mijn aandacht beter verdelen.

Vandaar ook dat de enorme leuke plaatjes en ideeën bibliotheek Pinterest me goed helpt. 

Maar goed terug naar de kaart:
 


 


Voor deze kaart heb ik 3 DDBD mallen gebruikt. 
470.713.180 Cloud Amy A5 Shape art
470.713.638 text Kerst A5 Card Art
470.713.643 Xmas tree A5 card art

Marianne design:
Pretty Paper bloc Jingle Bells PK9098
Knipvel Eline's AK0034

Nellie's effect snow

Cardstock Groen & donkerblauw.

Met deze kaart doe ik mee aan de Challenge:

CHALLENGE WEEK 53 : KERSTMAN OP JE KAART

van 52weekstoChristmas.

12 opmerkingen:

Jantine zei

Mooie kerstkaart Marian. En heerlijk toch, al die inspiratie die te vinden is op Pinterest.
Ik moest even zoeken naar je kerstman, maar hij is er inderdaad. Vergeet niet je kaartje morgen voor de challenge te plaatsen.
Leuk je te zien bij 52WTC en fijne jaarwisseling gewenst.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Eri zei

Wat een leuke kaart, er is zoveel op te zien.
Fijne jaarwisseling en een goed begin van 2021!
Groetjes, Eri

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een feestelijke kerstkaart Marian. Heel mooi zoals je alles gecombineerd hebt. Leuk je te zien bij 52 WTC.
Fijne jaarwisseling en een mooi en vooral gezond 2021 gewenst.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Rosina zei

PRACHTIG is je kerstkaart Marian...heel mooi die gecombineerde mallen bij elkaar met een schitterend eindresultaat...
groetjes
en een fijne jaarwisseling
en een mooi, gezond en vooral een creatief 2021
Rosina
DT 52 WTC

Jantine zei

Leuk dat je je kaart hebt ingezonden voor de challenge van 52WTC!

Groetjes
Jantine DT 52WTC

Kaartenkraam zei

Die plaatjes van Eline Pellinkhof vind ik nog steeds zo mooi! Je hebt er in combinatie met de mallen een prachtige kaart mee gemaakt.

groetjes van Ank

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een mooie kaart met de kerstman erop. Bij mij is pinterest ook een mooie inspiratiebron, heerlijk alles geordend in mappen, en de inspiratie is eindeloos, ik hou ervan. Bedankt voor je deelname bij 52 WTC. Groetjes Ingrid.

Annemarie en Merit zei

Wat een mooie kerstcreatie heb je gemaakt! gezellig dat je meedoet met de challenge bij 52 weeks to christmas!

Groetjes, Merit en Annemarie
DT52WTC

Rosina zei

Heel mooi deze kerstkaart Marian, zo leuk deze tekstvorm en heel mooi aangekleed met geweldig leuke accentjes
Ook ik ga dikwijls inspiratie opdoen bij pinterest,,,
bedankt voor je deelname bij 52 WTC
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Diny zei

Wat een leuke kaart Marian!
Groetjes Diny

Suzan zei

Prachtig kaartje heb je gemaakt!
Bedankt voor het meedoen met de kerstman Challenge!
Groetjes Suzan
DT 52WTC

Nancy Soetaert zei

heel mooie kaart, al moest ik ze wel wat vergroten om de kerstman te vinden ... ;-)
Fijn dat je meedoet met onze kerstmanchallenge!
Nancy 52WTC